Search Engine Advertising (SEA)

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel het adverteren in zoekmachines. In feite betekent dit het adverteren met tekst- en productadvertenties in zoekmachines zoals Google en Bing. SEA advertenties worden voornamelijk boven de organische zoekresultaten getoond in zoekmachines.

Voordelen van SEA

Het grote voordeel van SEA is dat je advertenties worden getoond bij relevante zoekopdrachten voor jouw product of dienst. Bij de juiste SEA inzet zijn je advertenties al snel interessant voor bezoekers waardoor je relevant verkeer genereert naar je website welke kunnen bijdragen aan je bedrijfsdoelstellingen, zoals winstmaximalisatie of het behalen van incrementele leads. 

KPI definitie

Het succesvol inzetten van SEA begint met het formuleren van de juiste doelstelling. Het is belangrijk dat de SEA doelstelling in lijn ligt met de overall bedrijfsdoelstellingen. Een doelstelling voor SEA kan bijvoorbeeld zijn:

  • Sturen op een marge per conversie doelstelling (ROI)
  • Sturen op een kosten-per-conversie doelstelling
  • Conversie(waarde) maximaliseren tegen een specifiek budget
  • Sturen op winstmaximalisatie per product (voor gevorderde accounts).
  • Sturen op een specifieke positie in een zoekmachine
  • Maximaliseren van klikken

SEA optimaliseren

Wanneer de SEA doelstelling is gedefinieerd en de campagnes zijn aangemaakt, wordt er geoptimaliseerd om het maximale resultaat te behalen binnen de gestelde doelstelling. Hierdoor genereren we incrementele groei voor jouw organisatie. Concreet betekent dit dat je minder betaald per conversie of meer resultaat genereert tegen dezelfde kosten.

Volledig uitbesteden of strategisch advies?

Even sparren over de huidige SEA inzet binnen jouw organisatie of liever SEA volledig uitbesteden? Wij geven dagelijks strategisch advies aan diverse klanten en marketingbureaus. Daarnaast hebben we veel ervaring met het volledig ontzorgen van klanten met hun SEA inzet. 

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?